Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ankan1978
#1366108
Hejsan. Jag och mina bröder hade en hel del volvos i vår ungdom.
Nu har jag en insprutning kvar från en 264 som min bror hade, han har tyvärr gått bort för några årsedan, men hittar inte nånstans vad det kan vara värt?
Jag gissar att den kommer från en b27.
Fullt fungerande för många årsedan. Nån som vet var man kan kolla upp detta? Styrenheten (den elektriska boxen) är borta.
av Amarace
#1366126
Det är K-jetronik, finns ingen styrbox då den är mekanisk (men det kanske är tändboxen du menar?).
Värdet är tyvärr inte så stort.
Mekanisk insprutning som har legat kan ha rostat invändigt, så har man otur är det dåligt skick. Bättre då det sitter i bil på motor, då är det slutet system och mindre risk att det rostat.
Edit, sen beror det ju på hur komplett det verkligen är. Bränslepump m.m. Funkar ju även till andra E-motorer.
av ankan1978
#1366136
Okej. Jag ska kolla till på grejorna i morgon, var bara en sak jag kom på nu ikväll, ligger bara och tar plats, ska se om jag kan få in nån bild med. Hade hoppats på några hundralappar.
av Amarace
#1366329
Det är ju bara själva insuget med luft(bränsle)mängdmätare, är det det enda? Då är det nog tyvärr bara npn hundring.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]