Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1366395
@maccus,
Hittat Tanktätning:
Hej, Rådlös här. Jag har hittat en tanktätning: https://malmmotors.se/bensintank/por15-tanktatning/
Men jag är inte helt säker på att det är just det fabrikatet som VP Autoparts hade. Men om produkten finns, så kan det ju vara så väl att flera tillverkare/fabrikörer vill sälja den. Och egenskaperna att den tål både bensin och alkohol, samt att den även fungerar i plasttankar stämmer ju med VP Autoparts.
Men jag såg samtidigt att tanktätningen inte tålde Aceton (men varför skulle man hälla det i bilens bensintank?) Så här var det: På Google får man ju flera svar och något svar var från tidningen Classic Motor. Där pratade dom om läckande tankar på motorcyklar. Och den kände mekanikern, skribenten m.m. Jim Lundberg varnade för att svetsa i en tank som hade behandlats med sådan här tanktätning. En annan debattör påpekade då att man kunde lösa upp den här tanktätningen med Aceton för att kunna svetsa i tanken.

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]