Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frufugge
#1349876
Tja, har en Volvo 245 från 1990 och undrar om någon vet va de är för mått på innertaket? Måste klä om innertaket för att det har drabbas av svartmögel
Användarvisningsbild
av Frufugge
#1349889
Nej, jag tänkte sätta upp Sverige flaggan som innertak och tänkte att någon kanske visste måtten på innertaket.
av Amarace
#1350076
Lär nog vara få som har mått på det. Varför mäter du inte? Om Det drabbats av svartmögel så ska du alltså ersätta det med en flagga? Då har du det du gör, om du bara skulle fästa det på originalet hade det varit relativt enkelt, men att ersätta innnebär mycket jobb med att sy fästen för stängerna och sy på kantist o.s.v. En baksida som är mer fuktbeständig och uppstyvande lär du behöva också.
Användarvisningsbild
av Frrla
#1350515
bilar utan innertak eller med något dåligt hemmabyggt får en hel del kondensbekymmer. jag har lite bekymmer med min taklucka på -78an som är eftermonterad och -81an som jag har gjort isbil av och rivigt ut allt på är en mardröm ibland då den 245an har sitt eget tropiska vädersystem......

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]

Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]