Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av axeld
#1337919
Hade tänkt sätta in elhissar i en 240 undrar nu om man kan ta allt ifrån en 940 och sedan få det att funka i en 240. Har en 940 donatorbil med elhissar runt om nämligen. Undrar nu går detta att få och funka? Tacksam för svar
av Amarace
#1337930
Finns ingen likhet med elhissarna dom emellan, så du kan lika gärna ta från en toyota ;) Elen kan du väl efter viss möda använda, men det är inte bara att sätta dit, men 940 har väl inte ens separat härva som man bör ha för att flytta över.
av Amarace
#1338062
Som jag skrev, kan kan du, men inte utan modifiering, och som jag också skrev, 940 har väl inte separat härva.
av axeld
#1338068
Så en 940 kablar kan funka om man har hissmekanismen från en 240. Har inget emot att ändra kablar men det borde väl inte vara det svåraste
av Amarace
#1338076
Eftersom du ändå måste skaffa elhissarna till 240, och handtagen, då är det väl lika bra att slaffa kabelhärvan till 240 också? Varför strula med att bygga om och sätta dit från en annan bil? Nör elhissar säljs är det ju oftast med kabelhärva.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1338436
240 har (i dom flesta fall) er egen kabelhäva till varje extrautrustning som bilen har. 7/900 har en kabelhärva med alla kablar till (i princip) all utrustning redan från fabrik. Så på en 940 utan elhissar kan du ta elhissarna från en annan 940 och "bara" koppla in på befintlig kabelhärva. På 240 måste du ta med hela kabelhärvan för elhissarna från samma bil som du tar elhissarna. Den härvan är inte inkluderad i ordinarie kabelhärva utan ligger "vid sidan om". Allra lättast hade varit att ta hela dörrarna och tillhörande kabelhärva från en 240 (260) med elhissar, annars får du ett "gigantiskt" jobb.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]