Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke244
#1335735
den har fått för sig att när man startat bilen och kör iväg så dör den(ingen gas respons),men när jag trycker ner kopplingen så är det som vanligt igen.
Någon som vet vad det kan vara? Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1335738
Bilmodell? Motor? Årsmodell?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1336096
Är bilen ombyggd och godkänd med katalysator, eller är B230F motorn "rensad" och försedd med förgasare?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1336255
Kan tänka mig fel på tempgivaren till motorstyrningen. Problemet då är att det finns 2 modeller av F motorn just - 88. På den äldre modellen (till augusti - 88) sitter Lambdasonden i grenröret (eller möjligen i främre avgasrör) och på den senare (från september - 88 och kallas - 88B) sitter den i katen. Det skiljer bl.a på tempgivaren, så rätt modell på tempgivaren är ett måste. Blå på äldre och svart på nyare
av kebabpizza
#1336257
Trådbrott i luftmassemätaren?
Körde en 740 med B230F för mycket länge sedan som betedde sig så, startade och gick skapligt på tomgång men totalt orkeslös och noll gasrespons.
av Micke244
#1336666
lennarte hur vet jag om motorn är äldre eller nyare? jag har inga uppgifter på motorn bara att den är typad med b230f -88 allt jag vet!
av wagne
#1337121
Du säger -88. Är det en tidig eller sen 88? Om det är en sen 88, uttagen och levererad efter halvårsskiftet 1988, så har du felkodlampa, vevaxelgivare, fast monterad fördelare (går inte att ställa tändningen för hand, Lambdasonden nere under bilen nära katalysatorn m.m.



Klistrade bara in vad en annan skrev för att hjälpa mig med mitt problem
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]