Felsökning
Postat: sön 18 aug 2019, 21:50
Skulle hem från jobbet i veckan och efter start tändes Lambda lampan, har aldrig kört en bil som gått så dåligt. Den hoppade fram men tog mig dock hem. Tog av minuspolen på batteriet och dagen efter gick den som den skulle igen.
Tredje dagen tändes lampan igen (varmkörd motor) och denna gång gick det bara att köra på 1:a och 2:ans växel, trean var helt kraftlös. Tog mig hem igen...lät bilen stå en stund innan jag testade med "blink indikatorn" under huven. Felkoden var 1-2-1, nåt med LMM har jag för mig att det stod. Startade bilen, gick riktigt bra, drog ur kontakten till LMM och då gick den riktigt dåligt. Nollställde därefter bilnkindikatorn, därefter bilen gått bra i några dar.
En fråga: att lyfta minuspolen på batteriet eller att nollställa indikatorn, har det samma påverkan på motorn?
Om LMM är trasig kan bilen gå bra ibland och ...inte ibland? Finns troligen nån givare som kan ställa till det också.
Bilen är en 240 GL från 1990
Tredje dagen tändes lampan igen (varmkörd motor) och denna gång gick det bara att köra på 1:a och 2:ans växel, trean var helt kraftlös. Tog mig hem igen...lät bilen stå en stund innan jag testade med "blink indikatorn" under huven. Felkoden var 1-2-1, nåt med LMM har jag för mig att det stod. Startade bilen, gick riktigt bra, drog ur kontakten till LMM och då gick den riktigt dåligt. Nollställde därefter bilnkindikatorn, därefter bilen gått bra i några dar.
En fråga: att lyfta minuspolen på batteriet eller att nollställa indikatorn, har det samma påverkan på motorn?
Om LMM är trasig kan bilen gå bra ibland och ...inte ibland? Finns troligen nån givare som kan ställa till det också.
Bilen är en 240 GL från 1990