Larslars skrev:eftersom det är fram du grejat så bör det inte var någon luft i systemet, så då kan du nog låta den vara där den är.
om du nu vill byta så mycket bromsvätska som möjlig så kan man släppa på slangen/röret närmast oket o lufta där, egentligen så räcker det med att bara låta det självrinna en stund.
ev även trycka tillbaka kolvarna en bit med så får du bytt mer vätska, men nu ökar risken för luft i systemet.
Håller med här, har inte behållaren varit tom ska det inte vara problem.
Annars finns idag "sossialistborr", alltså borr som är "vänstervridna" som om du använder sådana (borrmaskinen måste gå baklänges) kan gänga ut den avbrutna skruven när du borrat en bit ner. Eller i detta fall nippeln, du måste dock borra rakt. Och inte längre och inte längre ner än var gängan är. Borrar du längre, kan du förstöra anliggningen och nippeln håller inte tätt. Om du köper en ny nippel så mäter du gängan och borrar inte större än "kärnan". Alltså inte större det skulle vara om du skulle gänga hålet, t.ex M6 gänga borrar du med 5mm borr (tror det kan vara M6 i oket)