Elektrisk feil på lys
Postat: tis 23 jul 2019, 01:05
Hei og takk for medlemsskapet, hilsen en nordmann med sin første selveide Volvo
Håper det går bra at jeg skriver på norsk
Bilen jeg har er en 77-modell 245, som har vært varebil, men bygd om til personbil med plass for 5 personer. Den har 2 batterier i motorrommet
Tilhengerkontakten funka ikke når jeg kjøpte den, så jeg skifta den og sjekket at alt funket. Det gjorde det. Men på turen til veteranbiltreffet i Jokkmokk (47 mil fra Harstad i Norge) siste helg sluttet det å funke. Det bleveldig ustabilt, og det viste seg at 20-amp-sikringen var ødelagt, monterte en ny sikring, men det samme skjedde. Bakysene på campingvogna funket ikke, men blink- og bremselys funket .
Ledningsoppsettet på bilen er endret av en tidligere eier, slik at hovedlysene kommer på ved oppstart, også når lysbryteren står på null (0). 20-amp-sikringen og sikringsholderen er i tillegg til andre ledninger, 2 ekstra releer og "strømtyver" (connectors) tilkoblet i tillegg til det originale ledningsoppsettet. Dette vises på bildene
Det jeg ønsker er egentlig å fjerne alt det som er tilkoblet utover det originale ledningoppsettet, og få det slik det var originalt
Noen som har noen tips/erfaringer?
Bilen jeg har er en 77-modell 245, som har vært varebil, men bygd om til personbil med plass for 5 personer. Den har 2 batterier i motorrommet
Tilhengerkontakten funka ikke når jeg kjøpte den, så jeg skifta den og sjekket at alt funket. Det gjorde det. Men på turen til veteranbiltreffet i Jokkmokk (47 mil fra Harstad i Norge) siste helg sluttet det å funke. Det bleveldig ustabilt, og det viste seg at 20-amp-sikringen var ødelagt, monterte en ny sikring, men det samme skjedde. Bakysene på campingvogna funket ikke, men blink- og bremselys funket .
Ledningsoppsettet på bilen er endret av en tidligere eier, slik at hovedlysene kommer på ved oppstart, også når lysbryteren står på null (0). 20-amp-sikringen og sikringsholderen er i tillegg til andre ledninger, 2 ekstra releer og "strømtyver" (connectors) tilkoblet i tillegg til det originale ledningsoppsettet. Dette vises på bildene
Det jeg ønsker er egentlig å fjerne alt det som er tilkoblet utover det originale ledningoppsettet, og få det slik det var originalt
Noen som har noen tips/erfaringer?