volvo2451977 skrev:@lennarte, Har du nåt mått som man ska ställa in kulleden till då? Vet hur man justerar den, vet bara inte vad jag ska justera den till. Ursäktar min dumhet ytterligare en gång men med returfjäder menar du fjädern som syns på bilden? Om du gör det hur vrider man den ett varv till då? Mvh
Du hakar loss den delen av fjädern som sitter runt den del som sitter jämte den del som kulan sitter i, sedan vrider du den ett varv till. Detta är inte det första du ska göra. Vad gäller justering så är det inget du ska göra, den går ju ordentligt på tomgång när du trycker tillbaka den. Det är ju orsaken till att spjället inte går tillbaka du ska lösa. Det sitter en skruv precis intill det röda strecket du ritat, där ska plåtbiten under gå emot när du släpper gasen. Chokevajern är dessutom fel monterad, kanske kan ha med saken att göra om snabbtomgången vid choke "ligger kvar" även om choken är intryckt. Troligen har innervajern gått av en gång i tiden så yttervajern är nerflyttad så långt så motorn får inte full choke. Spelar ingen roll på sommaren, men kör du på vintern kan full choke behövas.
Gas vajern är inte heller riktigt monterad i rullen, kan kanske också påverka. "Knutan" i enden på vajern ska tryckas ner lite så "knäet" på gas vajern försvinner. Det ser väldigt "tajt" ut där den stora fjädern till gasrullen sitter precis vid "knutan".