Sida 1 av 1

b23e -84 bränner säkring till bränslepumpen direkt

Postat: mån 17 jun 2019, 21:12
av Frrla
ja pumparna går ju inte. nyligen bytt tankpumpen och provade även dra ur kablarna till den men samma sak.
Vad bör man kika på först eller är det uppenbart att tryckpumpen är väck?

Re: b23e -84 bränner säkring till bränslepumpen direkt

Postat: ons 19 jun 2019, 13:06
av lennarte
Fått ordning på det? Du kan ju annars ta en kabel direkt från batteri till pumpen (med säkring på) och se om du överhuvudtaget får den att fungera. Har du en säkringshållare på kabeln kan prova större och större säkring utan risk. Funkar den med en 5A säkring är det ju ett annat fel än pumpen. På LH-motorerna är den säkringen till både Lambdasonden och bränsleboxen också, vet inte vad som mer är inkopplad på K-Jetronic

Re: b23e -84 bränner säkring till bränslepumpen direkt

Postat: ons 19 jun 2019, 18:15
av Frrla
nä den har fått stå och skämmas bara. De hade jag inte tänkt på, ska prova med ett batteri jag har löst från en annan bil i helgen.
har nog bytt allt på bilen förutom tryckpumpen nu. och karossen har jag inte vart på alla skruvar än, så den bilen är ju nästan helt oskruvad ;)

Re: b23e -84 bränner säkring till bränslepumpen direkt

Postat: sön 21 jul 2019, 11:57
av Frrla
sådär. förmodligen ärjad kontakt under baksätet till tryckpumpen. tog isär och körde pumpen med extra batteri och de lät som vanligt, så satte ihop med ny säkring så gick den igen. så har haft i wd40 i kontakten och kört en sväng :)

EDIT: Nu la den av igen efter ca 30 körda mil. samma säkring smäller direkt. satte en startkabel från batteriet till pumpen under baksätet och körde hem. 87a på bränslepumpsrelät är ström till bakre bränslepumpen och drog jag ur den fungerade allt normalt utom tankpumpen då. drog ny kabel från relät fram, ända till pumpen bak, och nu fungerar allt normalt igen..