Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frufugge
#1320341
Tja, jag har en volvo 245 från 1990 som hackar när man kör, är de någon som vet varför och vad de kan va för fel?

Tacksam för alla svar.
Användarvisningsbild
av Frrla
#1320344
Kan vara många fel. Börja att ta ut felkoder. Googla om du inte vet hur och där finns även vad de betyder.

Spontant som mina 2 var orsaken glapp fördelare och den andra hade innre läckage i tankarmaturen. Så under halv tank röck den å hade sig
Användarvisningsbild
av Frufugge
#1320347
Okej tack för svaret, när den hackar så är de ungefär som man trycker hårt och snabbt på bromsen. Ju högre hastighet desto mer hackande
av hejpådig7777Volvo
#1320376
Det första jag skulle kolla är att tänddelarna är i bra skick. Annars skulle det ju kunna vara vatten i tanken. Är det väldig fuktig luft ute och om fukten kommer in i kupén, så kan den tränga in i kontakten till styrboxen. Då kan bilen misstända. Ett råd kan jag ge: köp inte Biltemas tänddelar. De är betydligt sämre än Mekonomens eller Volvos egna. Mvh Tobias
Användarvisningsbild
av lennarte
#1320506
hejpådig7777Volvo skrev:Ett råd kan jag ge: köp inte Biltemas tänddelar. De är betydligt sämre än Mekonomens eller Volvos egna. Mvh Tobias
Biltema tillverkar inga egna delar, inte Volvo eller Mekonomen heller. Det finns ett antal tillverkare av delar till bilar över världen och alla som säljer reservdelar köper av dom. Som exempel sitter Biltemas tändstift (Brisk) originalmonterade på många europeiska bilar (tror dom tillverkas i Tjeckien). Som lite kuriosa kan nämnas att när Biltema sålde dåliga fördelarlock så gjorde flera andra reservdelssäljare det också. Jag köpte ett på AD-Center som inte fungerade, dom har (hade då inte i alla fall) öppet på söndagar så jag körde till Biltema och köpte ett. Det fungerar fortfarande. Detta är några år sedan och jag vet att Mekonomen samtidigt hade problem med reklamationer, så även Volvo. Samma tillverkare??? Troligen

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]