Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1319262
Okej, gjorde ett nytt komptest idag. Upptäckte att kompmätaren som man bara håller mot hålet viade lite olika värden varje gång så blev mätfel. Så fick tag på en som skruvar fast. Då fick jag dessa värden:
Cyl1: 13
Cyl2: 12,1, vått 12,9
Cyl3: 12,9
Cyl4: 11,9 vått 12,5.
#1319321
inte särskilt dåligt om än egentligen för stora skillnader på 2 och 4:an. men det är normalt och inget en rödblockare känner av alls. rengör och spola systemet igen och fortsätt kör, tror det är gammal olja som letat sig fram
#1319482
osla skrev:inte särskilt dåligt om än egentligen för stora skillnader på 2 och 4:an. men det är normalt och inget en rödblockare känner av alls. rengör och spola systemet igen och fortsätt kör, tror det är gammal olja som letat sig fram
Håller med... :-D

Dottern körde med farsans gamla 144 -72 med ungefär 6, 9, 5, 2 i kompessionstryck under c:a 3 års tid. Det funkade bra. När motorn började gå på 3 cylindrar kom hon hem så skiftade jag 4-ans och 2-ans tändstift, så kunde hon köra 1 -2 veckor till. Sedan skiftade jag tillbaka... :-/
Jag bytte motor på den sedan och byggde om den till etanoldrift och körde med den fram till 2008 då den såldes för jag fick överta svågerns 745-a. Volvo i Halmstad vägrade byta in den. Jag har nu kört den i 11 år och den funkar fortfarande kanon och den körs också på etanol.... :-D :-)
Han köpte en nästan ny V70 av en annan bilhandlare.... :x
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]