Sida 1 av 1

K-jetronic bränslemängd-mätare

Postat: tis 30 apr 2019, 16:51
av Frrla
Klipper denne bränsle elektroniskt när den nuddar plåtblecket i botten som den vilar mot?
Svårt att beskriva om man inte sett förut.

Saken är den att han går väldigt bra nu men när man håller ner gasen pyttelite på tomgångs-varven så börjar bilen hugga sig fram. Man ser även bredbandslamdan fladdra mellan 12 och 20..😐

Re: K-jetronic bränslemängd-mätare

Postat: ons 01 maj 2019, 01:57
av Amarace
Om du menar brytaren som sitter 75-77, så måste luftmängdmätaren röra sig för att pumpen ska gå när du inte kör på startmotorn. Men det är alltså on/off, så det skulle du märka direkt. Om du drar loss kontakten så går pumpen hela tiden. Anledningen till den kontakten är för att vid krock o.s.v så ska inte pumparna gå när motorn stannar. 78- så är det byggt på annat vis med tändimpulsstyrt relä.

Re: K-jetronic bränslemängd-mätare

Postat: ons 01 maj 2019, 15:55
av Frrla
Jajjemen. Är en -84
Eftersom vaccum-slangen från fördelaren går in under insuget ovanför gasspjället så varken såg eller hörde att den läckte. Även den som går till oljeavskiljaren. 2år gamla slangar spruckna till den graden.... Bytte och Höjde styrtrycket lite på det och nu vart den nästan helt bra.

Men de känns fortfarande som att den totalklipper tändning eller bränsle i några hundradelar rätt som det är. Sitter 123ignition på den. Jag kan köra den utan att skämma ut mig på byn, men inte sambon :)