Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1312951
Hej! Tänkte kolla innan jag börjar dra loss det om det är någon här som vet om innertak är limmade eller ej? Eller ska man bara ta bort lister runtom & börja dra loss det? Vill alltså ha taket i helskinnat för att jag vill sätta tillbaks det sen igen. Har haft problem med svartmögel som uppstår som svarta fläckar (ser ut som flugskit ungefär men går ej bort) och har rengjort på utsidan ett flertal gånger men det smyger sig tillbaka. Därför vill ja ta ner innertaket & komma hur det ser ut under. Någon som haft liknande problem & har tips på hur man ska gå tillväga?
Mvh Johanna
Bilagor
37C296CA-F86B-4C21-81BE-A68C58C46E8A.png
37C296CA-F86B-4C21-81BE-A68C58C46E8A.png (319.49 KiB) Visad 1105 gånger
#1313336
Ta inte ner, bättre göra rent på plats. Testat något antimogel medel från färgbutiken? Testa annars: Mögel gillar inte syror. Om du tar citronsyrepulver utblandat i lite vatten, eller vanlig 24% ättika. Båda dessa saker hittar du i närmaste mataffär. Dränk in en mikrofiberduk med ättika/citronsyrelösning och gnugga försiktigt med trasan tills möglet försvunnit. Gör om detta. Eftertorka med ren, fuktig trasa. Torka väl med kupévärmare
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]