Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av maccus
#1300117
lennarte skrev:Förmodligen har bussningen fastnat på axeln (eller skräp i fläktbladen), då tar den mycker ström när den försöker starta
Okej...... Men Lennarte kan man inte blåsa in lite tryckluft någonstans utifrån in i själva ventilations systemets kanaler........som en första åtgärd Om det nu eventuellt skulle sitta lite löv & skräp i ventilation kanalerna BildBild

Mvh Peter

Användarvisningsbild
av lennarte
#1300129
Fläkten sitter rakt under gallret framför vindrutan, men det finns "avledningsplåtar" så vatten och bl.a löv och skräp inte kan komma "rakt in".
Kom att tänka på, modeller med AC har en annan typ av värme och ventilations paket. Har för mig att fläkten sitter bättre till där.
Användarvisningsbild
av maccus
#1300157
lennarte skrev:Fläkten sitter rakt under gallret framför vindrutan, men det finns "avledningsplåtar" så vatten och bl.a löv och skräp inte kan komma "rakt in".
Kom att tänka på, modeller med AC har en annan typ av värme och ventilations paket. Har för mig att fläkten sitter bättre till där.
Okej
Jättebra Lennarte BildBild
Jag får prova att blåsa in lite tryckluft lite försiktigt så får vi se vad som händer Bild

Mvh Peter

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]