Sida 1 av 1

turbo b21et

Postat: lör 10 feb 2007, 21:17
av spaz
Hur mycket kan man ladda med en sådan moter. 0,7bar är väl orgninal?
Går det tex att ladda 1,5bar med en t4 garret. Tacksam för svar...

Postat: lör 10 feb 2007, 21:49
av Lantz
nee tror inte dom håller för ett sånt högt ladd vet en med b21 men har för mig att alla andra är det ingen som har laddat över 1,3 bar utan att fått ras

Postat: mån 19 feb 2007, 11:47
av ante240
kör du med original sprut så är det risk för ras! jag laddade 1bar med k-jet sprutet.
utan ras. kör med ms-sprut nu o laddar 1,5bar med t3/t4a turbo. men då krävs en balansering av vevpartiet och stakar o kolvar. finns dom som kör 500hk med b21or!!

B23 1,7 bar

Postat: mån 19 feb 2007, 14:33
av Rådlös
http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=d

Plus mycket annat att titta på.

b21et

Postat: mån 19 feb 2007, 17:29
av spaz
500hp för en gammal b21:a????
Cool moter. (vill ha!!!!!!)

Postat: ons 21 feb 2007, 23:12
av ante240
det är insidan som räknas! jag kommer förmodligen få ur ca 400 nu till sommaren!
med originalbotten!!

Postat: tor 22 feb 2007, 07:44
av spaz
ante240 skrev:det är insidan som räknas! jag kommer förmodligen få ur ca 400 nu till sommaren!
med originalbotten!!
Hur i helavärden skall du kunna göra det på en b21et. lust och dela med dig lite

Postat: tor 22 feb 2007, 16:12
av volvo240_gl
ett sjysst b21et block ska palla 400 hk

Postat: fre 23 feb 2007, 13:29
av ante240
Ja allt är balanserat och viktade kolvar o stakar. allt är ju smidt original ju. sen ligger ju mycket effekt på insprutningsystemet också. helt elektroniskt, bara att plugga in laptoppen o börja programera, sen är det lite tänk på hur man portar toppen också, etanolen gör ju mycket också då man kan ladda mycket mer utan spikningar, men då mycket svårare att höra dom då. men jag kör på ganske fett blandning på fulllast.

det går att skriva hur mycket som helst. har en kompis som hjälper mig mycket också. utan han så skulle motorn inte gå så här bra!!