Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av skalman65
#1288984
Funderar på att ev byta mina strålkastare till antingen USA lysen eller de runda som satt på till -78 eller var det -79.
Idag har jag de stora rektangulära - 80.
Men funderar på vilken av dessa tre som ger bäst lyse.?

Skickat från min WAS-LX1 via Tapatalk

av Amarace
#1288991
Runda ger bäst ljus enligt mig, dom rektangulära är sisådär, då föredrar jag Usaljus, då får du h4 plus h1 på helljus, men har du tänkt köra usa med dess originalinsatser kan du lika gärna ha syearinljus, Sealed Beam är totalt värdelös.
Användarvisningsbild
av Urbis
#1289138
Runda ger bättre ljus enligt mig. Ny kanske jag minns fel, jag ville ha de rektangulära på min 240 -76: a för att jag då tyckte det var snyggare, modernare. Men det var en del pyssel att få de rektangulära att passa så jag gav upp den tanken. USA- front lär passa direkt, men lyser inte så bra.
Användarvisningsbild
av skalman65
#1289573
Är nog inne på de runda
Är det lika bökigt att montera front med de runda lysena på en - 80 as
Har väl tänkt att det bara vore att skruva dit

Skickat från min WAS-LX1 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av snepo
#1289610
Har monterat Usa front på en 240 -76:a. Snyggt men,vad jag kan minnas är ljuset klart sämre än de runda original lysena
av Amarace
#1289643
Det är bulton med både usafront, rektangulära och kvadratiska ( 79-80 alltså) samt runda på 75-80, samma front till alla. Så det behövs inget pusslande alls.
Bara att skruva dit. Rätt grill till rätt utförande av ljus och sarger krävs ju förståss.
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]