- tis 25 dec 2018, 22:20
#1288500
Hej!
Går rakt på sak, efter ca en timme av aktiv användning av ODn så skjuts säkringen till de automatiska positionsljusen (alltså de som lyser när man har tändningen på och "lykt-vredet" på 0).
Finns det nån här som har haft ett liknande eller möjligtvis samma problem??? Tar man ur 16A säkringen som går till ODn funkar den inte alls, likaså om man bara tar ur säkringen till positionsljusen på 8A.
Jag provade även att översäkra positionsljusen till 16A (vet att det är farligt att göra så) men även den säkringen brann av efter ca 1 timme av användande.
Som jag förstår det så kom inte bilen original med M46 utan med en M45, så risken är stor att personen i fråga som har monterat lådan och dragit kablarna har gjort ett så kallat tattarjobb men det skulle uppskattas om nån som är mer kunnig på OD system kunde yttra sig då jag är helt grön på dessa. Anledningen till varför jag tror att det är ett tattarjobb är att alla växlar känns som friläge och att 2an tar nästan i förarstolen och är väldigt dryg att få i, även om man lyfter på damasken så ser man rakt ner till marken :/.
Börjar bli relativt less på att byta 8A säkringar varje timma så det skulle uppskattas väldigt mycket om nån här kunde hjälpa mig få ordning på detta problem mvh.
Går rakt på sak, efter ca en timme av aktiv användning av ODn så skjuts säkringen till de automatiska positionsljusen (alltså de som lyser när man har tändningen på och "lykt-vredet" på 0).
Finns det nån här som har haft ett liknande eller möjligtvis samma problem??? Tar man ur 16A säkringen som går till ODn funkar den inte alls, likaså om man bara tar ur säkringen till positionsljusen på 8A.
Jag provade även att översäkra positionsljusen till 16A (vet att det är farligt att göra så) men även den säkringen brann av efter ca 1 timme av användande.
Som jag förstår det så kom inte bilen original med M46 utan med en M45, så risken är stor att personen i fråga som har monterat lådan och dragit kablarna har gjort ett så kallat tattarjobb men det skulle uppskattas om nån som är mer kunnig på OD system kunde yttra sig då jag är helt grön på dessa. Anledningen till varför jag tror att det är ett tattarjobb är att alla växlar känns som friläge och att 2an tar nästan i förarstolen och är väldigt dryg att få i, även om man lyfter på damasken så ser man rakt ner till marken :/.
Börjar bli relativt less på att byta 8A säkringar varje timma så det skulle uppskattas väldigt mycket om nån här kunde hjälpa mig få ordning på detta problem mvh.