- tor 20 dec 2018, 22:51
#1287719
Hej! Jag håller på att byta momentstagabussningar på min Volvo 245 årsmodell 1990. Jag tänker även passa på att byta stötdämpare och fjädrar i bak.
Polyuretanbussningar i momentstagen, kan det vara något? Eller det blir för hårt eller stötigt på något vis? De är ju lättare att montera och håller längre, men de är lite dyrare och kan bli för hårda ibland. Vad har ni får erfarenheter om detta? Jag vill tillägga att bilen är en orginal 33 000-milad brukis som är hög som ett hus. Ingen räsersleeper alltså
Fjädrar funderar jag på att byta ut mot förstärkta fjädrar (lastfjädrar) istället för orginalfjädrarna. Erfarenheter om detta? Blir bilen för hård i bak eller blir det bättre? Hur påverkas köregenskaperna? Jag kommer inte köra med tunga släp och last hela tiden, men ibland kan det ske. De förstärkta fjädrarna håller kanske bättre också?
Polyuretanbussningar i momentstagen, kan det vara något? Eller det blir för hårt eller stötigt på något vis? De är ju lättare att montera och håller längre, men de är lite dyrare och kan bli för hårda ibland. Vad har ni får erfarenheter om detta? Jag vill tillägga att bilen är en orginal 33 000-milad brukis som är hög som ett hus. Ingen räsersleeper alltså
Fjädrar funderar jag på att byta ut mot förstärkta fjädrar (lastfjädrar) istället för orginalfjädrarna. Erfarenheter om detta? Blir bilen för hård i bak eller blir det bättre? Hur påverkas köregenskaperna? Jag kommer inte köra med tunga släp och last hela tiden, men ibland kan det ske. De förstärkta fjädrarna håller kanske bättre också?
Är ute och sladdar med 240:n och lyssnar på Sator
Volvo 245 GL/T 1990, Volvo 245 Turbo 1982
Volvo 245 GL/T 1990, Volvo 245 Turbo 1982