Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taipen
#1284087
Behöver byta länkarmslagring övre bakre båda sidor, var helt slut och besiktningen gillad inte riktigt de och inte jag heller. Nu har jag aldrig bytt sådana så är tacksam för tips och trix hur man lättast gör. I övrigt var man nöjd på bilprovningen med min 245 som är rostfri så när som på ytrost på några ställe. Inte illa för en 93:a 245 med snart 33 tusen mil på mätaren. :-)
Användarvisningsbild
av taipen
#1284094
Eller är de bärarm de heter, länkarm sa dom på besiktningen men googlar man så får jag inte fram rätt bilder. Däremot hittade jag de som heter reaction rod
Användarvisningsbild
av taipen
#1284940
Okej tack! Är inte van meka i Volvo har ju mekat Citroën i 10 år har dock en fråga till nu när jag börjar ha kläm på grejer viket håll ska den monteras? Gummit i bussning så slut så jag kan inte avgöra hur
bussning.jpg
bussning.jpg (26.7 KiB) Visad 608 gånger
Användarvisningsbild
av Omlott
#1284944
Angående bussningen granskar du den yttre hylsan och kollar OM den är smalare på någon sida.
Är den fasad på båda sidorna så är det bara att välja.
av Amarace
#1284947
Montera så att det är mest gummi i rörelseriktningen, alltså ska den del med mindre gummi vara uppåt-neråt, mest gummi framåt-bakåt.
Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Har också givarbyte på gång, bes[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.