- tor 11 okt 2018, 20:15
#1274244
Jag inleder med att jag inte hittar min gamla tråd om detta.
Har också fått fingrarna ur och bytte elementet och limmade på tvättsvampar runt om som jag friserade ner till någon cm eller så i tjocklek.
Jobbet tog ca en timme klappat och klart kör vidare hej å hå vart kanonvärme i bilen igen.
Hur gjorde jag?
Bort med sidokåpa och isoleringen ovanför pedalerna.
Fram med biltemas fetaste luftdremmel med en sliten kapskiva till rondellen och körde loss metallen som sitter till värmekranen och i paketet.
Detta efter jag klämt av och lossat slangarna in i bilen.
Sen kapade jag loss i plasten runt värmeelement och drog ut det helt enkelt.
I med de nya och pl400 i massor så var saken biff.
Lite trångt och fiddilifiddel, men de var ingen större sak.
Nu lär rutorna garanterat tina av i 35 minusgrader. De gjorde dom inte i vintras då de var - 10.....
Har också fått fingrarna ur och bytte elementet och limmade på tvättsvampar runt om som jag friserade ner till någon cm eller så i tjocklek.
Jobbet tog ca en timme klappat och klart kör vidare hej å hå vart kanonvärme i bilen igen.
Hur gjorde jag?
Bort med sidokåpa och isoleringen ovanför pedalerna.
Fram med biltemas fetaste luftdremmel med en sliten kapskiva till rondellen och körde loss metallen som sitter till värmekranen och i paketet.
Detta efter jag klämt av och lossat slangarna in i bilen.
Sen kapade jag loss i plasten runt värmeelement och drog ut det helt enkelt.
I med de nya och pl400 i massor så var saken biff.
Lite trångt och fiddilifiddel, men de var ingen större sak.
Nu lär rutorna garanterat tina av i 35 minusgrader. De gjorde dom inte i vintras då de var - 10.....
Volvo = Vi Orsakar Landets Värsta Orgasmer
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!