- ons 03 okt 2018, 18:33
#1272488
Hej!
Igår började lamporna för batteri, broms och p-broms att lysa svagt. De lyser svagare om man varvar upp motorn.
Har bytt laddregulatorn idag men det gjorde ingen skillnad.
Har varit på alla jord kontakter jag hittat och lossat+borstat+sprayat. Ingen skillnad.
Har läst att kabeln mellan generatorns D+ och lampan kan va dålig, men den kabeln blir direkt efter generatorn begravd i en inplastad kabeldragning och försvinner nånstans under motorn. Nå tips på hur man testar den?
Om jag mäter batteriets volt med bilen avstängd får jag ca 12.6 volt.
Om jag mäter på tomgång får jag ca 12.3 volt.
Dock går volten upp om jag varvar motorn.
Är de volten ok om man mäter på batteripolen? Läste nånstans att de står att volten ska va högre med motorn igång? Stämmer det?
Vad kan vara felet? Jag blir tokig. :(
Igår började lamporna för batteri, broms och p-broms att lysa svagt. De lyser svagare om man varvar upp motorn.
Har bytt laddregulatorn idag men det gjorde ingen skillnad.
Har varit på alla jord kontakter jag hittat och lossat+borstat+sprayat. Ingen skillnad.
Har läst att kabeln mellan generatorns D+ och lampan kan va dålig, men den kabeln blir direkt efter generatorn begravd i en inplastad kabeldragning och försvinner nånstans under motorn. Nå tips på hur man testar den?
Om jag mäter batteriets volt med bilen avstängd får jag ca 12.6 volt.
Om jag mäter på tomgång får jag ca 12.3 volt.
Dock går volten upp om jag varvar motorn.
Är de volten ok om man mäter på batteripolen? Läste nånstans att de står att volten ska va högre med motorn igång? Stämmer det?
Vad kan vara felet? Jag blir tokig. :(