- mån 14 maj 2018, 07:29
#1249685
HAALLÅÅÅ snälla hjälp mig nu.
Tänkte se om någon kan hjälpa mig att få reda på vad som har en hänt me min bil.
Bilen är en 240 GLT-84 med B23E K-jetronic.
Den har gått väldigt hårt då föregående ägare har tp misshandlat den och gjort en massa konstiga kabeldragningar.
Har fått hjälp att dra en hel del kablar till ljudet, extraljusen m.m. Men i de stora hela så hade dom förra dragit direktström till pumparna och dom ville få de som det skulle va.
Den har även gått väldigt fett med bensin och tänkte prova att ställa ner den lite. Upptäckte då att gummibälgen inte satt fast ordentligt så satte vi den på plats och efter de så ville inte bilen starta efter monteringen av reläet.
Vu har gjort följande:
- kollat nollning mellan motor/kam
- kollat nollning på tändning mot motorn
- kollat kablarna till reläet
- bytt stiften
- bytt tändkablarna
- ny rotor och fördelarlock
- vissa kablar har fått nya beståndsdelar
De finns gnista och han har även tagit isär LMM för att se hur skruven stod och den va inställd för att driva en raket. Så han tog ner den som sitter i hans för att jämföra hur skruven stod och han hade typ 4 gänga och min va typ 10 gänger.
Skruvade ner den så att den va lika som hans o nu luktar de inte lika mycket.
Men inte händer när jag vrider om nyckeln.
Hjälp, tips o råd mottages med varmt hjärta
Tänkte se om någon kan hjälpa mig att få reda på vad som har en hänt me min bil.
Bilen är en 240 GLT-84 med B23E K-jetronic.
Den har gått väldigt hårt då föregående ägare har tp misshandlat den och gjort en massa konstiga kabeldragningar.
Har fått hjälp att dra en hel del kablar till ljudet, extraljusen m.m. Men i de stora hela så hade dom förra dragit direktström till pumparna och dom ville få de som det skulle va.
Den har även gått väldigt fett med bensin och tänkte prova att ställa ner den lite. Upptäckte då att gummibälgen inte satt fast ordentligt så satte vi den på plats och efter de så ville inte bilen starta efter monteringen av reläet.
Vu har gjort följande:
- kollat nollning mellan motor/kam
- kollat nollning på tändning mot motorn
- kollat kablarna till reläet
- bytt stiften
- bytt tändkablarna
- ny rotor och fördelarlock
- vissa kablar har fått nya beståndsdelar
De finns gnista och han har även tagit isär LMM för att se hur skruven stod och den va inställd för att driva en raket. Så han tog ner den som sitter i hans för att jämföra hur skruven stod och han hade typ 4 gänga och min va typ 10 gänger.
Skruvade ner den så att den va lika som hans o nu luktar de inte lika mycket.
Men inte händer när jag vrider om nyckeln.
Hjälp, tips o råd mottages med varmt hjärta