Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av errim
#1240768
Hej! Jag har tagit bort plastlisten längst ner på dörren för rostsanering. Tejpen sitter kvar både på dörren och listen. Hur går man bäst för att få bort tejpen? Finns det något medel som kan hjälpa till att lösa upp tejpen så att den lossnar lättare?
Mvh, Bengt
14 - 1.jpg
14 - 1.jpg (264.94 KiB) Visad 1745 gånger
av errim
#1241396
Hej! Tack för svar! Håller nu på och sprutar på breakclean, etikettborttagare men det krävs mycket skrapande. Ska prova med varmluftspistol också.
Ska nog köpa en burk limbort, har ju fler dörrar att göra vid.
Mvh, Bengt
Användarvisningsbild
av maccus
#1243108
errim skrev:Hej! Tack för svar! Håller nu på och sprutar på breakclean, etikettborttagare men det krävs mycket skrapande. Ska prova med varmluftspistol också.
Ska nog köpa en burk limbort, har ju fler dörrar att göra vid.
Mvh, Bengt
biltema har en typ av gummi puck som du sätter på en borrmaskin som rekond firmor brukar använda
hagmans off är bra med BildBildBildBild

Skickat från min F8131 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av maccus
#1243168
maccus skrev:
errim skrev:Hej! Tack för svar! Håller nu på och sprutar på breakclean, etikettborttagare men det krävs mycket skrapande. Ska prova med varmluftspistol också.
Ska nog köpa en burk limbort, har ju fler dörrar att göra vid.
Mvh, Bengt
biltema har en typ av gummi puck som du sätter på en borrmaskin som rekond firmor brukar använda
hagmans off är bra med BildBildBildBild

Skickat från min F8131 via Tapatalk
Bengt

ett tips använd en hårtork ist så slipper du att vax skydd & tecktyl på insidan rinner ut

Skickat från min F8131 via Tapatalk
av errim
#1243178
Tack för tipsen Maccus! Just en sådan gummipuck har jag letat efter. Ska köpa en sån när jag kommer förbi biltema nästa gång.
Jag har hittills använt limborttagare från färgaffären men den löser upp lacken också. Biltemas etikettbortagere är snällare mot lacken.
Började med varmluftspistol och spackelspade. Sedan etikettborttagere och sist vanligt suddgummi. Tog lång tid.

Mvh, Bengt
Användarvisningsbild
av maccus
#1243181
errim skrev:Tack för tipsen Maccus! Just en sådan gummipuck har jag letat efter. Ska köpa en sån när jag kommer förbi biltema nästa gång.
Jag har hittills använt limborttagare från färgaffären men den löser upp lacken också. Biltemas etikettbortagere är snällare mot lacken.
Började med varmluftspistol och spackelspade. Sedan etikettborttagere och sist vanligt suddgummi. Tog lång tid.

Mvh, Bengt
plast spakel då hoppas jag Bild använd en hårtork ist....... karosserier kittet håller i hop insidan med utsidan av dörren & rostskyddet i dörren smällter

Skickat från min F8131 via Tapatalk

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]