- tor 03 maj 2018, 20:04
#1247802
Men hursomhelst så tankade jag den full idag och på vägen hem så gick den 9 mil utan den mista tendens att vilja stanna. Köpte även nytt fördelarlock och rotor idag och bytte för jag såg att kontaktytorna i locket var ganska ärgade.
Ska bli kul att se nu om den går imorgon och isåfall om den går när det börjar bli halvtank eller om det börjar strula då igen. Börjar den tjuvstanna då igen är det ju nått elände i tanken. Återstår att se, jag återkommer när jag sett hur den beter sig.
lennarte skrev:Varvräknaren dör inte, den visar fortfarande när den dött, det är jag ganska säker på. Nu har jag ju kopplat in varvräknaren själv på tändspolen ena stift, jag vet inte hur det är original? Jag har en 52 mm i ett av uttagen för extrainstrument.GLE skrev:Tex säg att jag ligger och kör efter vägen. Då är det som att nån vrider av tändningen,Nää, då borde det inte vara bensinen..... Det måste då vara något glappkontakt någonstans. Har du varvräknare?? i så fall kolla på den, den är kopplad över tändningen. Om nålen går till 0 när den "dör" så är det tändningsfel i alla fall
Men hursomhelst så tankade jag den full idag och på vägen hem så gick den 9 mil utan den mista tendens att vilja stanna. Köpte även nytt fördelarlock och rotor idag och bytte för jag såg att kontaktytorna i locket var ganska ärgade.
Ska bli kul att se nu om den går imorgon och isåfall om den går när det börjar bli halvtank eller om det börjar strula då igen. Börjar den tjuvstanna då igen är det ju nått elände i tanken. Återstår att se, jag återkommer när jag sett hur den beter sig.
GLE. Norra Ångermanlands mest misslyckade mekaniker.