Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1247802
lennarte skrev:
GLE skrev:Tex säg att jag ligger och kör efter vägen. Då är det som att nån vrider av tändningen,
Nää, då borde det inte vara bensinen..... Det måste då vara något glappkontakt någonstans. Har du varvräknare?? i så fall kolla på den, den är kopplad över tändningen. Om nålen går till 0 när den "dör" så är det tändningsfel i alla fall
Varvräknaren dör inte, den visar fortfarande när den dött, det är jag ganska säker på. Nu har jag ju kopplat in varvräknaren själv på tändspolen ena stift, jag vet inte hur det är original? Jag har en 52 mm i ett av uttagen för extrainstrument.

Men hursomhelst så tankade jag den full idag och på vägen hem så gick den 9 mil utan den mista tendens att vilja stanna. Köpte även nytt fördelarlock och rotor idag och bytte för jag såg att kontaktytorna i locket var ganska ärgade.

Ska bli kul att se nu om den går imorgon och isåfall om den går när det börjar bli halvtank eller om det börjar strula då igen. Börjar den tjuvstanna då igen är det ju nått elände i tanken. Återstår att se, jag återkommer när jag sett hur den beter sig.
#1248977
Hej.
Har nu fått tummen ur och monterat ett litet bränslefilter mellan bränslepumpen och förgasaren. Idag dog bilen några gånger, har kört hittills utan problem... En av gångerna kunde jag rulla in på en parkering och gå ut och titta och då var bränslefiltret knappt halvfullt så det verkar ju vara nått med bränsletillförseln. Provade medvetet stänga av bilen i farten och då var bränslefiltret nästan fullt när jag gick ut och kollade. Och i normalfallet när bilen står på tomgång är filtret fyllt till lite drygt 2/3, ibland nästan fullt.

Alla seriösa biltjuvar vet också att d[…]

Lös motorlampan och visade det nån felk[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Gick från V60 Black R till xc70 och nå[…]

Hej! Jag har en Volvo XC90 3,2 aut 2007 (facelift)[…]