- lör 27 jun 2015, 19:49
#985134
Hej
Trots att jag har tummen mitt i handen så gav jag mig på att försöka byta kupéfläkten enligt snikvarianten på denna beskrivning https://forum.svenska200klubben.com/vie ... ?f=24&t=88
Det gäller en 245 en- 90a. Ingen AC.
Jag har nu kommit såpass långt att jag kan ta ut den gamla fläkten ur bilen om jag bara lossar sladdarna. Problemet är att jag är osäker på hur jag ska koppla in kablarna på den nya fläkten. Jag kommer inte åt att se var sladdarna gå någonstans från den gamla. Det är rena råttboet av sladdar,skarvar och reläer. Finns det något sätta att göra det utan att behöva skarva? Det är en röd, blå och grön sladd både på nya och gamla fläkten (+ jordkabel) Är det mycket svårt att få loss den del som fläkreglagen sitter i? Om jag måste skarva, hur gör jag det på bästa sätt?
Något bra råd om hur jag ska fästa jordkabeln förresten, räcker det att bara dra fast den vid en skruv på fästet eller är det något annat jag bör tänka på.
Trots att jag har tummen mitt i handen så gav jag mig på att försöka byta kupéfläkten enligt snikvarianten på denna beskrivning https://forum.svenska200klubben.com/vie ... ?f=24&t=88
Det gäller en 245 en- 90a. Ingen AC.
Jag har nu kommit såpass långt att jag kan ta ut den gamla fläkten ur bilen om jag bara lossar sladdarna. Problemet är att jag är osäker på hur jag ska koppla in kablarna på den nya fläkten. Jag kommer inte åt att se var sladdarna gå någonstans från den gamla. Det är rena råttboet av sladdar,skarvar och reläer. Finns det något sätta att göra det utan att behöva skarva? Det är en röd, blå och grön sladd både på nya och gamla fläkten (+ jordkabel) Är det mycket svårt att få loss den del som fläkreglagen sitter i? Om jag måste skarva, hur gör jag det på bästa sätt?
Något bra råd om hur jag ska fästa jordkabeln förresten, räcker det att bara dra fast den vid en skruv på fästet eller är det något annat jag bör tänka på.