Sida 1 av 1
HJÄLP hög co
Postat: tis 24 okt 2006, 23:24
av Anders1978
Jag har en 88 360 med b200 insprut förra året var co på 0.7 i år på 7.4 ngn som har ngra förslag på vad det kan vara
Postat: ons 25 okt 2006, 12:29
av Brainy
Hur ser stift, olja, tändkablar, rotor osv ut?
/Anders
Postat: tor 26 okt 2006, 10:38
av Anders1978
Dom ser helt ok ut jag har bytt både fördelare stift rotor olja o filter

Postat: tor 26 okt 2006, 13:56
av Brainy
Konstigt? Vad hade du för lambdavärden? antar att de var normala eftersom du inte påtalade dessa men det låter ju som den ballat ur :???:
/Anders
Postat: tor 26 okt 2006, 21:02
av Anders1978
Det blir inga lambda värden pga av att det det är en 88 det var 89 som dom börja med lamda värderna
Postat: fre 29 dec 2006, 01:17
av danne_1313
mycket k sprit sen in och besikta igen
Postat: fre 29 dec 2006, 06:31
av Sparkz
Mät lambdasingnalen, den enpoliga kontakten. Pilla undan gummit så du kan mäta med motorn igång (och vamkörd). Om sonden är riktig ska den tala om att motorn är fet, och ligga hög (0,6-0,8V)
Postat: tis 16 jan 2007, 16:32
av Per E
danne_1313 skrev:mycket k sprit sen in och besikta igen
Precis!
För att klara en besiktning iallafall, men man vill väl inte göra av m mer soppa än nödvändigt, min förstabil var en 142:a som drog ohyggligt med bensin, men på den tiden gjorde det inte så mkt

K-sprit fixade besiktningen!
Postat: tis 16 jan 2007, 22:38
av Anders1978
Jag fick ner co 2 liter bensin o 4 liter telnol co efter det 0.1 :)