240 90 startproblem
Postat: lör 13 sep 2014, 17:30
Hej ny på detta forum och sökt runt lite finns mycket info om detta men ändå inte riktigt som det vi har.
Har köpt en 244 90 till min dotter som vi håller på att renovera upp den.
Lagat lite rost mm bytt ut en massa slitdetaljer gjort en grundlig service.
Den har småryckt lite under färd men slog i spridarrengöring vilket löste det till 99%.
Den har varit lite tjurig ibland vid startning liksom huggit till därefter startat.
Nu startar den inte alls det är lh2.4 inga felkoder, stift får gnista, startar med startgas.
Bytt till ett nytt bränslerelä ingen skillnad soppapumparna går ej vid påslag av tändning.
Tvångskör ja pumparna via stift 87/1 87/2 och 30 vid kontakten för reläet så startar bilen utan problem.
Mätt upp impulsgivaren till 238 ohm blir liksom inte klok på vad som kan vara felet. Har varit inne på tändningslåset
nån som vet om det kan vara orsaken och hur man kan kolla upp det ?
Fått svar på att det är impulsgivaren ändå men då borde väl inte bilen starta även om man tvångsmatar pumparna ?
Har förvisso tagit ur givaren nu och den är lite skadad på kabelhöljet men inget annat vad man kan se mätt mellan
stift 1 och 2 där är det 238 ohm. Vet i och för sig inte om det är rätt då stiften bara är märkta på stift 2 och det sitter i mitten
så ja antar att stift ett sitter till vänster.
Tack för all info vi kan få
Har köpt en 244 90 till min dotter som vi håller på att renovera upp den.
Lagat lite rost mm bytt ut en massa slitdetaljer gjort en grundlig service.
Den har småryckt lite under färd men slog i spridarrengöring vilket löste det till 99%.
Den har varit lite tjurig ibland vid startning liksom huggit till därefter startat.
Nu startar den inte alls det är lh2.4 inga felkoder, stift får gnista, startar med startgas.
Bytt till ett nytt bränslerelä ingen skillnad soppapumparna går ej vid påslag av tändning.
Tvångskör ja pumparna via stift 87/1 87/2 och 30 vid kontakten för reläet så startar bilen utan problem.
Mätt upp impulsgivaren till 238 ohm blir liksom inte klok på vad som kan vara felet. Har varit inne på tändningslåset
nån som vet om det kan vara orsaken och hur man kan kolla upp det ?
Fått svar på att det är impulsgivaren ändå men då borde väl inte bilen starta även om man tvångsmatar pumparna ?
Har förvisso tagit ur givaren nu och den är lite skadad på kabelhöljet men inget annat vad man kan se mätt mellan
stift 1 och 2 där är det 238 ohm. Vet i och för sig inte om det är rätt då stiften bara är märkta på stift 2 och det sitter i mitten
så ja antar att stift ett sitter till vänster.
Tack för all info vi kan få