gubbstrutt skrev:smuckas skrev:jomen de hålen stämmer med förgasaren, har kollat detta. kanske är något strul med förgasaren. får väl plocka isär och gå genom hela rasket
kolla om det finns nån kanal i nya insuget (packnings ytan) borde då vara en motsvarande i din fugge.
jag kommer inte i håg tyvär.
kolla först din gamla fugge ska ha en tomgångs skruv kolla hur den står.
annars tycker jag det verkar som den får för mycke soppa när du sätter på burken.
antar att filtret inte ser ut som en jord åker.
hasse
plockade ikväll bort förgasaren och precis som du sa var det kanaler till insuget som var blockerade av min egentillverkade packning

så kan de bli..
Detta är nu åtgärdat, skurit ut så packningen stämmer och visst gick den bättre.. lite iaf.
men nu måste förgasaren ställas in, får den inte att gå bra på tomgången, är dessutom svårstartad.
när den väl går låter motorn väldigt fint o jämnt.
problemet är främst alltså tomgång och att starta den.
även när jag fått den varm är den i princip omöjlig att starta, tänder inte alls.
När den är kall och choken används så tänder den till men startar ej.
Enda sättet för mig att få igång den är att gasa o köra runt motorn länge tills den tänder på alla cylindrar,
motorn här väl dessutom blivit sur av att inte starta innan detta.
Luftfliter är alltså sprillans nytt, förgasaren har inga defekter vad jag vet.
Jag är dessutom väldigt novis gällande förgasare.
Behöver få till någon form av grundinställning på den?
/smuckas