Sida 5 av 5

Re: -88 240 B230F, 9,6 CO Halt

Postat: fre 22 mar 2024, 09:01
av lennarte
😁😁😁😁
Ska skölja mitt nybytta vÀrmeelement ocksÄ. Det blir varmt i bilen, och det lÀcker inget. Men det blir ingen "Volvo vÀrme"

Re: -88 240 B230F, 9,6 CO Halt

Postat: fre 22 mar 2024, 17:59
av Rödsorken
Riktigt skönt att höra. Docenterna skaldade om "varma öl och kalla element". En kall tvÄförti Àr nÀstan lika illa.

Re: -88 240 B230F, 9,6 CO Halt

Postat: ons 03 apr 2024, 20:40
av Rödsorken
Flottbomb skrev: Fick in den i garaget dÀr ja kunde hÄlla pÄ i vÀrmen. blÄste ur returröret med luft eftersom jag böt vattenpump. Tröck dit slangar i torpedvÀggen, fyllde med vatten och blÄste med tryckluft.
FÄr jag passa pÄ att frÄga: Vad Àr det för innerdiameter pÄ de dÀr slangarna? Dimensionen pÄ rören genom torpedvÀggen? (Jag har en idé...)

Re: -88 240 B230F, 9,6 CO Halt

Postat: tor 04 apr 2024, 07:07
av lennarte
Rödsorken skrev:
Flottbomb skrev: Fick in den i garaget dÀr ja kunde hÄlla pÄ i vÀrmen. blÄste ur returröret med luft eftersom jag böt vattenpump. Tröck dit slangar i torpedvÀggen, fyllde med vatten och blÄste med tryckluft.
FÄr jag passa pÄ att frÄga: Vad Àr det för innerdiameter pÄ de dÀr slangarna? Dimensionen pÄ rören genom torpedvÀggen? (Jag har en idé...)
Det Ă€r 16mm (5/8") pĂ„ Ă€ldre Volvo (har inte jobbat mycket med nyare) och det Ă€r samma som "vanlig" trĂ€dgĂ„rdslang. VĂ€ldigt lĂ€tt pĂ„ 740 med AC dĂ„ du kopplar in slangen frĂ„n motorrummet. Utan AC fĂ„r du koppla dubbla slangar för att slippa spill i kupen. Koppla slangarna direkt pĂ„ elementet sĂ„ du utesluter vĂ€rmekranen, i första lĂ€get. Är dĂ€r fullt flöde utan kran, kan du spola kranen sedan. Spola frĂ„n bĂ„da hĂ„ll, gĂ€rna med varmt vatten

Re: -88 240 B230F, 9,6 CO Halt

Postat: tor 04 apr 2024, 08:34
av Rödsorken
:-) :-)