Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enligt Haynesboken så sitter den på höger sida av motorn, under insugningsröret nära oljetryckskontakten.
Sen finns det en plugg under kylaren också.
svempus skrev:hej nu undrar jag om man kan plocka bort servopumpen och bytarem som driver vaten pump och generatorn och töma styrväxeln på olja och plugga den min bror som är bil mekaniker sa det vad tror ni kan det funka?????
Så du funderar på att köra utan servo? :???:
Vore jag du skulle jag satsa på att fixa servon med hjälp av delar från skroten om den nu inte fungerar som den ska. Är ju allt annat än underhållande att sitta och ratta utan servo på tex trånga parkeringar osv.

Vet inte om servo-oljan har någon smörjande effekt till delar i styrningen utöver själva servofunktionen, om inte så är det väl bara testa ingreppet. Men som sagt, inget jag skulle ha gjort.
kommer att fixa den till nästa sommar så det blir ju bara under vinter och man har väll muskelservo eller??? och då får jag ett mindre problem att tänka på från bilen... bara bromsar bak att bytta framruta krängningshämmar stag på höger sida kvar.....brosan gorde det på en bmw han hadde den läckte från styrväxel ochså så han plocka bort pump och allt annat och körde utan de.....

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]