Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo24579
om du kopplar kabeln som går till kontakten som känner av om 4an är i till jord så ska det nog fungera att få in od på alla växlar

Mvh volvo24579
av 245an
volvo24579 skrev:om du kopplar kabeln som går till kontakten som känner av om 4an är i till jord så ska det nog fungera att få in od på alla växlar

Mvh volvo24579
till + menar du la?
jag gjorde så att jag drog en kabel frånbatterit + till knapp inne med lampa i å sen ner till +på solinoden funkar utmärkt men man får ju in den på alla växlar
får lösa detta senare

min stora problem nu är att leta å koppla in fjärrlåset då det inte finns några låskolvar i dörrarna (igensvetsat/spacklat)
lite orolig när jag ställer bilen någon stanns utom hemma för låser jag bilen kommer jag ju inte in i den
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Kontakten för spärrläge ligger no och ligger i serie med od relä, dvs den tar kontakt med chassit (jord)
Att styra med minus minskar riskerna med kortslutningar...
Att leka med sånt man inte har kunskap om kan resultera i kabelbrand
av 245an
Tungviktarn skrev:Kontakten för spärrläge ligger no och ligger i serie med od relä, dvs den tar kontakt med chassit (jord)
Att styra med minus minskar riskerna med kortslutningar...
Att leka med sånt man inte har kunskap om kan resultera i kabelbrand
mycket sant de du säger därför man sätter säkring vid batterit :)

Vad heter den här appen? Spritmonitor

Hundbur eller liknade

Det är skönt med hundbur. Jag har en m&a[…]

Uppgradering av bakbromsar

Större kolv torde kräva större peda[…]

Jag har använt en trasa med thinner. Tyvker […]