Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Janne.N
Orginal,nä men väl Boch av bästa kvalite,och så här fixade jag felet.Startade från jobbet(1,5mil)och körde hem på Tvåans växel.(YLLLLAAA )utan att övervarva Men sen small det i kattalysen av värme "Plopp" så slockna lampan,jag glömde att säga att jag har ganska korta bitar jag åker så den hinner nästan aldrig att komma upp i temp o då kålar det well bara i kattalysen.Fick tipset av en volvomeck Ja där ser man full gas är inte fel ibland. ... :lol: Tackar ändå för tipsen :wink:
av grunkab
Hur långt körde du innan det small till i kattan och hur fort körde du (hur mycket varvade motor`n
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Kolla säkring nr:4 :evil:
Användarvisningsbild
av Caffis
Ja det här var ju ett tag sen ca 2-3mil tvåan trean så hårt du törs utan att den över varvar.för att få ett högtflöde i katten och redigt varm så brännrer man rent den kör man korta bitar varje dag utan att den hinner bli riktigt varm kolar den i hop till slut. Sa han till mig vilket jag tror är helt riktigt Som sagt här ovan kolla säkring 4 så att du har ström till förvärmingen av lamndan Två svarta kablar som går in i lamndan.
av grunkab
Tackar för svaret, jag prövade att koppla ur batteriet 10 min då nollställer man tydligen databoxen. och sen har lambdasondens indikatorlampa slocknat så jag antar att allt är som det ska vara, men tack för svaret.
Användarvisningsbild
av Caffis
Ja vi får well se den brukar tändas eftr ett tag Mät upp lamdan den brukar ge sig efter en 4-5tusen mil men sen vet jag dom som kört långt över det med samma lamnda. Se över alla jord pungter in i motorn, blir det ärj o elende så tar strömmarna alla möjliga vägar där av kan luftmängdmätaren få sin en törn var det en gubbe som jobbar med försvarets fordon sa till mig om det stämmer, kann tängka mig det
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]