Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hitta nog mitt fel idag på bilen, Rotor och fördelarlock såg för taskiga ut. byttes till nya och bytte även tändstift termostat och luftfilter, nu går bilen även när den blive varm. Skönt för en bil som jag bara gav 2000kr för. 8) 8)
selins skrev:Intressant!
Fann du någon lösning? Har EXAKT samma problem med min 440, och blir inte klok på det hela!
Om det kan vara till någon nytta för någon annan med liknande problem;
Jag bytte tempgivaren för insugsluft, vilket verkar ha gjort susen. Jag ska erkänna att jag inte riktigt kan förstå hur det hänger ihop, men är glad att det fungerar som det ska!

Tack för bra input!
Om man har funderingar på hur dagens bilar fungerar med all elektronik etc. etc, kan man studera den här sidan:
http://home.swipnet.se/g_gson/index.html
Den löser inga problem med lokaliserade fel, som i det aktuella fallet, men den ger lite mer kunskap och insikt i hur det skall fungera, och i bästa fall, vad som kan vara rätt eller fel. Och den vetgirige har ju ett bra avstamp för att gå vidare i sitt sökande.
Värme i kupén laddhybrid

Testade från appen att starta klimat och den[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]