Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VOLVOburniz
ZeoN skrev:har läst lite i boken och finner inget som skiljer rent elektriskt förutom följande...

Turbomotorn har annat grenrör samt avgasröret...
Kylare samt tryckrör behöver monteras...
Du kommer ju behöva montera luftflödesmätaren in i elsystemet och de delarna så lite elpyssel kommer du få i monteringen samt styrboxen från tubobilen behöver du sen får du läsa elschemat för båda modellerna och anpassa in de nya i de gammla för att få det att fungera, köp en rep bok är att rekomendera.....
ISBN nummer 1 85960 790 X

Klrat genomförbart men mycket eljobb som jag ser det men inte omöjligt...
Man kan inte bara byta box rakt av då?
av ZeoN
VOLVOburniz skrev:
ZeoN skrev:har läst lite i boken och finner inget som skiljer rent elektriskt förutom följande...

Turbomotorn har annat grenrör samt avgasröret...
Kylare samt tryckrör behöver monteras...
Du kommer ju behöva montera luftflödesmätaren in i elsystemet och de delarna så lite elpyssel kommer du få i monteringen samt styrboxen från tubobilen behöver du sen får du läsa elschemat för båda modellerna och anpassa in de nya i de gammla för att få det att fungera, köp en rep bok är att rekomendera.....
ISBN nummer 1 85960 790 X

Klrat genomförbart men mycket eljobb som jag ser det men inte omöjligt...
Man kan inte bara byta box rakt av då?
Jo det går ju men sen måste ju en del elektriska komponenter installeras i systemet, vet inte om anslutningarna sitter orginal för det i gammla kabelhärvan vilket skulle vara bäst.

Sitter och kollar exempelvis tändnings systemet för motortyperna...

Det skiljer ju sig lite där men som tidigare fråga sitter anslutningarna för alla modeller i kabelhärvan så är det ju bara att plugga ur och plugga in , torde vara så för när det gäller volvo så brukar dom vara smarta, en kabelhärva för flera modeller med anslutningar som passar alla....

Tåls att kollas upp med en volvo tok, ska ringa en och se vad han säger om han vet något.
av VOLVOburniz
Kanon, tack för att du engagerar dig så mkt i detta =)

Mvh Daniel.
av ZeoN
Man bryr sig....... sitter man på nästan alla svar och har orken så hjälper man anser jag, en dag får man tillbaka det.
av VOLVOburniz
Nu har jag äntligen fått tid att kolla turbo motorn som sitter i i den andre 460n. Det ser väldigt svårt ut med kontakter osv osv hehe.
av ZeoN
äntligen fick jag nätet igen...
har pratat med kompisen som kan volvo han rekomenderade att byta hela elsustemet när man bytte motor för att slippa problem vid byte.

… och det mesta av kapitalet bundet i fasta[…]

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]