Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fjädrarna har jag nog åkt två månader med och var noga med att få dem rätt i tallrikarna. Tror att mitt enda alternativ nu är att lämna in för hjulinställning.
Någon som har koll på vad kostnaden för det ligger på idag för denna typen av bil?
Kontrollvertyget verkar ju inte helt dumt faktiskt. Tack för bilder. Har tyvärr inte grejerna till det nu, men ska absolut komma ihåg den.
Kan även nämna att bilen liksom "kasar" när jag svänger fullt vid tex. parkering. Jag skuller tro att både "tå-in" och något mer spökar.
av rid54
240 (och 740, 940...) kasar vid sväng med fullt rattutslag. De är sådana. Det betyder ju inte att din är felfri, men just kasandet är inte ett symptom man kan dra stora slutsatser på. Å andra sidan har dessa bilar otroligt bra förmåga att svänga tvärt jämfört med andra liknande bilar. Troligen har man helt enkelt nedprioriterat hjulvinklarna vid fullt utslag eftersom man då kör typ 2 km/h och det inte spelar nån större roll.
rid54 skrev:240 (och 740, 940...) kasar vid sväng med fullt rattutslag. De är sådana. Det betyder ju inte att din är felfri, men just kasandet är inte ett symptom man kan dra stora slutsatser på. Å andra sidan har dessa bilar otroligt bra förmåga att svänga tvärt jämfört med andra liknande bilar. Troligen har man helt enkelt nedprioriterat hjulvinklarna vid fullt utslag eftersom man då kör typ 2 km/h och det inte spelar nån större roll.
Fast denna kasar trots parkeringhastighet så den otroliga förmågan funkar sämre än valfri skrothög :)

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]