Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om du inte "hittar" en startmotor kan du ju lämna in och renovera den du har.
Detta är min start.
Bild
Bild
Bild
Och måtten är ju bara mätt med en tumstock så är ju bara på en höft.....

Ja lämna in starten är inte en alltför dum ide.. Vill bara få ihop bilen omgående sedan sälja bort den, i övrigt är bilen nästan toppskick, inte brukad på vintern men ändå finns det motorvärmare, och bara varit uppe kring Kiruna. 2 ägare innan , 8k mil...
Jag tycker det ser ut som "Bildemonteringens" startmotor är mycket längre. Men om den får rum, vet man ju inte.
SvenB skrev:Jag tycker det ser ut som "Bildemonteringens" startmotor är mycket längre. Men om den får rum, vet man ju inte.
Ja såg det nu Jag åxå... Då kommer den med största sannolikhet att inte passa, då Sist Jag beställde startmotor till 340 för 9 månader sen så var den nog ursprunligen från en B200K .? Var jätte stor och inte ens nära samma mått..
Hmm, Fick starten för en vecka sedan, Tänkte börja montera och öppnar paket, då visar det sig att dem råkat lägga fel startmotor i kartongen och skickat en fel :evil: , Ringde upp så skickade dem den rätta, fick den idag och dunkade dit den, så nu spinner den som en katt igen.

Dock var den inte helt riktigt som min, då min var ännu kortare än den Jag fick, skiljde säkert 4-5 cm, men gick dit och ena skillnaden var att i min startare så var det gängade hål , i denna ar dem ogängade så fick bli M8 bult med tillhörande M8 mutter på baksidan, så vart bra.

//

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Kollad precis och jag har ingen ström till ob[…]