Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tiskpisk
Asså jag håller på bli galen. Bestämde mig för att byta topp på min b230 som sitter i en vanlig bil. Toppen jag har satt dit är från en folkrace bil så den är portad och planad och hådare fjädrar, tog kammen från den som satt där innan. När jag ha satt ihop allt och nollställt kammen och på motorblocket och jag hade kvar gammla remmen och de ä ju förstås lite för lång. Men när jag vrider på startmotorn så är dem komplös! Helt komplös! Och jag tycker att de inte ska göra mycket om den är 1-2 kugg fel, för jag har kört med det förut. Och toppackning är ny. Vad är det för fel?! Snälla hjälp!
av Arne
tiskpisk skrev:Tog bort locke från toppen och kammen snurra. När 1:ans kolv är högst uppe så är båda ventilerna stängda på 1
Bara vart annat varv.
Användarvisningsbild
av lennarte
Amarace skrev:Ventilspel är bra?
Har du kollat ventilspelet som "Amarace" skrev?
Är det bytt topplock och satt i kammen från ditt gamla topplock utan att justera ventilspelet kan du få sådana här "symtom".

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av Frrla
sätter man i en annan kam ligger säkert brickorna för tjockt och ventilerna stänger inte helt.. och det eftersom det satt en annan kan i den. är du säker att det tex inte suttit en kam som skall ha lachkaps på ventilerna? isf är det inte konstigt att det blir som det blir....

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]

Vibration på höger sida

Jag ska syna dem och se om jag upptäcker n&ar[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej, jag har nu fått tillbaks ett problem me[…]

Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]