1. Även om ventilen (värmekranen) verkar funka kan den läcka ordentligt (egen erfarenhet - har nu på sommaren en klammer på slangarna i motorrummet för att få svalt
)
2. Du har en air mix klaff som inte håller tätt. Den ska, som folk påpekat, ge svalt i de mittre utblåsen. En bra funktion som Volvo hittade på. Men på din verkar det ha spårat ur litegrann eftersom det forsar kall luft lite hursomhelst. Lossa mitt konsolen så kommer du åt alla vajrar. Gäller att ha gott om tid och lugn för att pyssla med sådant. (Mycket kabel och kotrolllampor...)
3. IR-mätning är ju snabbt och enkelt, men hela svaret och den bästa mätningen vore att lägga utegivaren från en sådan vanlig min-max-termometer in i kanalen bakom gallren och köra en bra stund. Anteckna.
4. Kritiskt är till slut att det går att få fullt blås på rutan (defrost) och naturligtvis att det går att få bort värmen! Vore ju skönt om du slipper byta hela jämra klabbet.