Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1499648
Dörrfack och mittkonsollen över handbroms en måste ju utan tvekan vara det som går sönder lättast på en 240. Jag har ett par dörrfack och en mittkonsoll i fint skick som jag tänkte sätta in i min bil där dessa i princip är pulver. Då fick jag idén att det skulle ju vara smart om man kunde förstärka dessa på insidan med någåt så det inte syns utåt. Tänkte att man borde kunna plasta insidan med polyester och glasfiber eller liknande, kommer det fästa på plasten? Någon som gjort liknande eller har tips och idéer eller ett bättre alternativ? Förmodligen kommer jag prova och återkomma med resultatet.
#1500146
Det skulle kanske kunna funka med ljuddämpningsmattor som klistras på insidan. De finns ju i olika tjocklekar och kan värmas så att de går att forma. Då blir plasten kanske lite segare och lite mer tålig om man råkar sparka till dörrfacket.

Jag tror det är rätt svårt att få det bra med glasfiberspackel faktiskt och det är nästan ett måste att slipa efter. Lätt att ta sönder dörrfacket då.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]