Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1450655
Som jag skrev, framför kylaren (och givetvis framför kondensorn). På 740 sitter där 2 st järn (runda stänger) från kylarbalken (där huvlåsen sitter) och rakt ner med ett fäste på mitten för fläkten och svänger av i en båge under kondensorn och fästs i plåten mellan kylaren och kondensorn.
Som jag skrev AC-n funkar utan fläkten, men det kan orsaka stora skador om du får ett slangbrott i en stillastående bilkö en sommardag som den vi haft idag
Har du gas i systemet och kompressorn startar när du tjyvkopplar den (vid tryckvakten), då är det för lite gas i systemet. Startar kompressorn inte kan det vara t.ex magnetkopplingen eller kabelbrott på vägen dit eller en säkring. Om du tjyvkopplar vid tryckvackten med tändning på men motorn av ska du höra att magnetkopplingen klickar.
Har du ACC (Automatic Climat Controll) kan det vara en massa olika saker, men vet ej om 240 hade det. Du jar ju skrivit AC (Air Condition) så då tror jag att det är så

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]