Moderator: Moderatorer
Nordda skrev:Nej, denna är fyrväxlad.Hilmer skrev:M45WR (Wide Range) sitter monterat i -85 och framåt.Är det den som är 5-växlad? Håller inte koll på lådorna. Skulle inte vara fel att sätta i en 5-växlad i min 244 -84. Har väl M40 eller vad den heter nu.
Hilmer skrev:Passar inte kardanaxeln som sitter på nu då?Nordda skrev:Nej, denna är fyrväxlad.Hilmer skrev:M45WR (Wide Range) sitter monterat i -85 och framåt.Är det den som är 5-växlad? Håller inte koll på lådorna. Skulle inte vara fel att sätta i en 5-växlad i min 244 -84. Har väl M40 eller vad den heter nu.
Den som sitter i din bil är också den en M45, men det skiljer i utväxlingen på ettan och tvåan mot ovan nämda.
Vill du ha en femte växel så ska du leta efter en M46-låda, det är en fyrväxlad låda med överväxel. Det finns även en femväxlad version (M47) men dessa med uttag för hastighetsmätarwire är inte lätta att hitta längre.
Tänk på att få med kablage/relä och kardan om du byter låda.
Nordda skrev:Nej, det skiljer i längd.Hilmer skrev:Passar inte kardanaxeln som sitter på nu då?Nordda skrev: Är det den som är 5-växlad? Håller inte koll på lådorna. Skulle inte vara fel att sätta i en 5-växlad i min 244 -84. Har väl M40 eller vad den heter nu.Nej, denna är fyrväxlad.
Den som sitter i din bil är också den en M45, men det skiljer i utväxlingen på ettan och tvåan mot ovan nämda.
Vill du ha en femte växel så ska du leta efter en M46-låda, det är en fyrväxlad låda med överväxel. Det finns även en femväxlad version (M47) men dessa med uttag för hastighetsmätarwire är inte lätta att hitta längre.
Tänk på att få med kablage/relä och kardan om du byter låda.
Det sitter inget filter, bara en sil inuti tanken.[…]