Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VOLVOMAN
någon som vet i vilken eller vilka årsmodeller som hade denna låda i en 240,hadde tänkt montera i min 242voc
av Nordda
Hilmer skrev:M45WR (Wide Range) sitter monterat i -85 och framåt.
Är det den som är 5-växlad? Håller inte koll på lådorna. Skulle inte vara fel att sätta i en 5-växlad i min 244 -84. Har väl M40 eller vad den heter nu.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Nordda skrev:
Är det den som är 5-växlad? Håller inte koll på lådorna. Skulle inte vara fel att sätta i en 5-växlad i min 244 -84. Har väl M40 eller vad den heter nu.
Nej, denna är fyrväxlad.
Den som sitter i din bil är också den en M45, men det skiljer i utväxlingen på ettan och tvåan mot ovan nämda.
Vill du ha en femte växel så ska du leta efter en M46-låda, det är en fyrväxlad låda med överväxel. Det finns även en femväxlad version (M47) men dessa med uttag för hastighetsmätarwire är inte lätta att hitta längre.
Tänk på att få med kablage/relä och kardan om du byter låda.
av Nordda
Hilmer skrev:
Nordda skrev:
Nej, denna är fyrväxlad.
Den som sitter i din bil är också den en M45, men det skiljer i utväxlingen på ettan och tvåan mot ovan nämda.
Vill du ha en femte växel så ska du leta efter en M46-låda, det är en fyrväxlad låda med överväxel. Det finns även en femväxlad version (M47) men dessa med uttag för hastighetsmätarwire är inte lätta att hitta längre.
Passar inte kardanaxeln som sitter på nu då?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Nordda skrev:
Hilmer skrev:
Nordda skrev: Är det den som är 5-växlad? Håller inte koll på lådorna. Skulle inte vara fel att sätta i en 5-växlad i min 244 -84. Har väl M40 eller vad den heter nu.
Nej, denna är fyrväxlad.
Passar inte kardanaxeln som sitter på nu då?
Nej, det skiljer i längd.
Annars hade jag inte behövt nämda det :wink:

Det sitter inget filter, bara en sil inuti tanken.[…]

Däck dimensioner

Genomslagsgummi, nja men ena plattan eller va man […]

AC fungerar bara på en sida

Man ska få felkoder på spjällmoto[…]

Kylare V70 D4 automat

Hej, Upptäckte att kylaren läcker p&ari[…]