Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TobbeL
#709491
Det närmar sig. Nu har den registrerats så jag har åtminstone ett regnummer, men de trodde att den var i götet för tillfället och att den inte skulle hinna upp till sthlm innan jul.
Användarvisningsbild
av TobbeL
#709961
Känns lite som en monolog det här men det finns säkert någon i samma sits som är intresserad av vad som händer. Bilen står nu hos handlaren och ska bara in på en mottagningsrekond och få vinterpuckar, så förhoppningsvis hinner man hämta den innan jul. :D
Användarvisningsbild
av betterlead
#709964
Du har flyt eller kontakt med duktiga serviceinriktade säljare. Vår har tydligen stått i hamnen i Gbg i snart två veckor. Samtidigt säger min åf att vi inte ska tro på leverans innan mitten av januari. (ANKI)
Trist, då vi behöver extrabilen. Sålde den förra på Blocket i början av november.
Användarvisningsbild
av TobbeL
#709970
Jag skulle nog tippa på flyt i mitt fall, men uppdateringarna får jag av en släkting som jobbar på Bilia. Transporten från gbg till sthlm är nog inget som de kan påverka, men om de släppte av min bil imorse så finns ju chansen att även din bil är på rull norröver eller var du nu hör hemma.
Användarvisningsbild
av betterlead
#710185
Skåne, Lund närmare bestämt.
Användarvisningsbild
av betterlead
#710464
TobbeL skrev:Jag hade sånt flyt att vi kunde hämta ut bilen vid lunch idag. Riktigt nöjd hittills så vi får väl hoppas att det håller i sig.
Grattis!

Vår hoppade idag från leveransvecka 52 till 2!
Surt, sa räven.
av specos
#710814
Ni som fått bil och således signerat avtalet: Vad är det som tillkommer?

Förhöjd förstahyra?
Vinterdäck?
Service?
Skatt?
Försäkring?
Milbegränsning?
Restvärde?

Har man redan nu ett utköpspris om två år?
Användarvisningsbild
av TobbeL
#710830
Spoiler »
Förhöjd förstahyra: Säljaren nämnde inget om det
Vinterdäck: Ingick inte, den levererades på sommardäck.
Service: Tillkommer, 1 servicetillfälle per år/3000 mil.
Skatt: Tillkommer, 440kr/år
Försäkring: Tillkommer, krav på trafik + delkasko.
Milbegränsning: 1500 mil/år, därefter 6,40 kr/mil + moms
Restvärde: Garanterat restvärde på 130.480 + moms
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Inte citera hela föregående inlägg. Tryck besvara istället.
Användarvisningsbild
av Guligan
#711881
Intressant att de lämnade ut uppgifterna om det garanterade restvärdet. Det borde man inte behövt göra då jag antar att det är en operationell leasing. Ingen reducerad kostnad om du kör mindre än 1500 mil/år?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsma[…]

Som ämnesraden antyder har jag nyligen bytt s[…]

Hur nya bilar och vilken budget har du? Jag best&[…]