Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#689932
Bilia ser ut att köra någon slags privatleasingkampanj denna helg. Man ska kunna leasa/hyra en V40 T3 Kinetic för 1995 kr i månaden under två år. Ingenstans står det något om kontantinsats. Sedan lämnas bilen helt enkelt tillbaka. Detta fick jag i min E-postlåda i veckan. (Rearace)
Hemkommen från jobbet har jag tittat efter samma annons i Sydsvenskan, men där finns inte just detta erbjudande med.

För mig låter det för bra för att vara sant. Är det verkligen så. Någon som kollat?
Användarvisningsbild
av Avuriel
#690018
Det är ett baspris, så fort du lägger till ''Momentum'' med extra tillval så sticker det priset iväg fortare än kvickt. Efter min erfarenhet är det så med leasing/hyr priser.
Användarvisningsbild
av crumpets
#690039
Baspris för T3 är 215000. Restvärde efter 24mån brukar vara 60%. 2000 i månaden är 48 000, medan värdeminskningen är på 86000. Det förutsätter en kontantinsats på ca 20%. De kommer definitivt inte att leasa ut bilarna till förlust tyvärr.
Användarvisningsbild
av TobbeL
#690089
Jag kan hålla med om att man förväntar sig att det ska tillkomma en kontantinsats för det priset men det står det inte ett ord om i annonsen, åtminstone inte i den annons för Volvo personalleasing som jag nappat på. Det var lite av anledningen till att jag nappade också, just för att avgiften var mindre än värdeminskningen och att det inte tillkommer några andra avgifter än försäkring/skatt, service, soppa och vinterdäck.

Jag kan återkomma senare i veckan när jag fått det hela svart på vitt och (förhoppningsvis) skrivit på papperet. Ha bara i åtanke att det jag nappat på är deras personalleasing så det kan ju vara så att det är mer förmånligt än erbjudandet som tråden handlar om men motorn/utrustning och priset (T3 kinetic 1995/mån) är detsamma.
Användarvisningsbild
av mrnilsson
#690107
Har själv hoppat på en 3 årig personal -bils leasing via min arbetsgivare men då "ingår" skatt, försäkring , service och vinter hjul... Har beställt en v40 t3 momentum med introkit, panorama , drag och lite annat lulllull slutsumman netto hamnar lite över 4000kr i månaden (1500mil per år)..

Mr Nilsson
Användarvisningsbild
av betterlead
#690211
Ok, det var sista da'n idag att beställa en till detta pris - sa säljaren. Jag slog till. Under 2000 kr/mån är min själ billigt och jag slipper laga hustruns gamla, snart 7-åriga Mégane - Renaults reservdelar är min själ hutlöst dyra. Underhåll m.m. av Renaulten kommer säkert inte att understiga 24 kkr/år.
Med nya V40: Billigare försäkring, mycket lägre skatt och full garanti. Lägre bränsleförbrukning, dessutom. Kul leksak för mig :o , ibland... Som ombyte.
Man får köra max 1500 mil/år. Övermil kostar 8 kr. Det klarar vi oss ifrån med god marginal. Det är en andrabil ju.

Till detta, en fantastiskt mysig bil att köra. Cockpiten är också väldigt spännande, även om det hetsar upp endast mig och inte hustrun. Hon bryr sig inte så mycket om lull-lull. Take me from A to B gäller för henne. Till slut kom jag på en grej hon möjligen skulle uppskatta - Backkamera! Fantastiskt, tyckte hon. Från B till A!

Svart och inget extra förutom det som ingick i priset. Ett slags paket som Volvo eller Bilia kallar för "V40 Intropaket" med lite småtjafs utöver Kinetic. High Performance 5", t ex.

Mitt snabbaste bilköp någonsin och praktiskt taget helt utan ångest. Inte mycket pengar fick vi för gamla Méganen, men rimligt.

Méganens vinterdäck har rätt dimension, men jag måste såklart hitta rätt fälgar. Ska vara samma som till en V50. Blocket...?

Vad som händer om två år? Tja, det får vi se då. Vi blir i alla fall inte fattiga på den här affären.
Varför Volvo skänker bort ca 30 lakan, förstår jag inte...

Prisspecen ser ut så här:

Modell: Volvo V40 T3 Kinetic, 233 500 kr -21.4% (49900) -> Kundpris 183 600 kr.
Paket: V40 Intropaket, 5900 kr; High Performance 5", 4000 kr. Summa 9900 kr.
Gummimatta, kupégolv, 830 kr -39.8% (330) -> 500 kr

Totalt köpobjekt: 244 230 kr. Rabatt 50 230 kr. Kundpris 194 000 kr.

1995 kr i månaden. Kalkyl på fast ränta (4.75%) Vilket betyder lite, lite ränteavdrag också.
Årlig skatt: Ca 475 kr. Försäkring: 176 kr/månad.

Bilen återlämnas normalsliten och normalskött efter två år. That's it.
av tunnis
#690325
Låter för bra för att vara sant ... Grattis.
av LJN
#690343
Ja, otroligt bra deal! Men det bör finnas någon restvärdesklasul som reglerar bilens värde efter leasingperioden? Allt beror på mil, skick och marknadsläge vid inlösen.
Användarvisningsbild
av betterlead
#690390
Priset är vid noggrannare koll av mig t o m 1990 kr/mån...

Restvärdet är garanterat enl avtalet. Det innebär vad jag förstår, att säljaren/leasinggivaren står för risken.
Restvärdet är satt till 163 100 kr. ?:-/

Att betala skatt och försäkring på en leasingbil är väl inget ovanligt? Jag har leasat mina (inte hustruns) bilar de senast ca 15 åren och har alltid betalat försäkring och skatt utanför leasingkostnaden.

Nu har vi faktiskt bakat in försäkringen i detta avtal, 176 kr/månad. Betalning via Volvokortet - tror jag. Att ha bilen försäkrad hos Volvia har vi alltid fått uppleva som en stor fördel. Verksta'n (Bilia) har alltid tagit hand om alla formaliteter åt oss. Både våra Renaulter och Volvobilar. Bilarna har bara lämnats in och allt vi ev behövt göra, är en signatur, möjligen. Lånebil har alltid också ställts till vårt förfogande, om vi öht behövt.

Nej, vi har inte hittat några hakar - fortfarande förvånade.

Undrar när vi får bilen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]