- Idag, 20:25
Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar jag ha den inbyggda elektriska motorvärmaren inkopplad före avfärd. Jag brukar ha den inkopplad ca 1-2 timmar innan jag startar bilen. Senaste veckorna har tomgången varit väldigt låg och lite svajig direkt efter motorstart. Jag har kunnat motverka detta genom att ge lite gas direkt efter motorn är startad och då stabiliserar sig tomgången efter några sekunder. De senaste dagarna har tomgången dock varit så låg att motorn dött och omstart har krävts.
Är bilen helt kall startar den utan problem. Har jag kört motorn varm startar den också utan problem, det är alltså enbart problem vid start där motorn värmts upp av motorvärmaren. Förvärmer jag bilen med bränslevärmaren är det inga problem med tomgången.
Är bilen helt kall startar den utan problem. Har jag kört motorn varm startar den också utan problem, det är alltså enbart problem vid start där motorn värmts upp av motorvärmaren. Förvärmer jag bilen med bränslevärmaren är det inga problem med tomgången.
- By hejpådig7777Volvo