Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pedskr
#1572129
Hej, har en konstig problem med min Volvo V40 T3 2013.

Var på motorvägen och plötsligt börjar den skaka, förstår ganska snabbt att den misständer. Stannar bilen och boxerar den till verkstan.

På verkstan felsöker dom bilen och köper två begagnade spolare för att se om det är därför den misständer, cylinder 1 och 2 är det som miständer, byter han spolare så börjar cylinder 4 och 2 mistända byter han ingen så flyttas problem till en annan cylinder. Mekanikern blir tokig eftersom problemen flyttas hela tiden, han frågar mig och jag har feltankat, jag är rätt så säker på att jag inte gjort det, tankade sist för en vecka sen och har åker mer än 6 mil sen dess.

Är det nått nån känner igen? Verkstan har gett upp på bilen och vill att jag kör den till Volvo, pratade i telefon med dom och de vill byta alla spolare som kommer kosta 6000kr bara för spolare, men det är inte säker att det är det som felet. Är orolig att det här kan annan bli ett svarthåll innan man hittar felet.
av Pedskr
#1572349
Har fått svar från verkstad, mycket värre än vad jag förväntade mig. Ingen kompression i cylinder 1, så bilen är nu skrot...
EGR kylare 2,0 D

Har rengjort egr kylaren och ventilen på min[…]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]