Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1560861
Det är mest (bara?) för att få rätt hastighet på hastighetsmätaren. Billigare att köra en sväng med GPS och lära sig vad den nya hastigheten är. Även om man kan tycka att Volvo kunde ha gjort som andra och lägga till justermöjlighet direkt i menyerna.
av Lövet
#1560863
Om man kör med samma rullomkrets så kan detta omöjligen vara nödvändigt. Känns som något man gör för att locka in personer i verkstaden i onödan.
#1560885
Steffe3 skrev: sön 12 nov 2023, 13:18 Det är mest (bara?) för att få rätt hastighet på hastighetsmätaren. Billigare att köra en sväng med GPS och lära sig vad den nya hastigheten är. Även om man kan tycka att Volvo kunde ha gjort som andra och lägga till justermöjlighet direkt i menyerna.
Intressant att veta och tack för tips!
#1560887
leiwi skrev: sön 12 nov 2023, 16:27 Den enda gång man behöver ladda mjukvara är om man har en "självparkerande bil" och byter från 16 eller 17 tums hjul till 20 tum eller större
Är det just dessa tum och byte uppåt? Sommardäcken är 18 tum och har nu bytt till vinterhjul 16 tum
Användarvisningsbild
av leiwi
#1560888
Har du parkeringsassistans på din bil där du släpper ratten och bara följer instruktionerna från kvinnan som pratar och bilen fickparkerar själv ? har du inte det så behövs ingen ny mjukvara
#1560891
leiwi skrev: sön 12 nov 2023, 17:02 Har du parkeringsassistans på din bil där du släpper ratten och bara följer instruktionerna från kvinnan som pratar och bilen fickparkerar själv ? har du inte det så behövs ingen ny mjukvara
Aha, då förstår jag, tack för förtydligande. Har köpt bilen ganska nyligen så känner inte till detta men tror inte det. Kollar upp

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]