Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ingoberra
#1553856
Den har 2 koder för lågt bränsletryck i fuelrail. p008762 och p008a21. Avgasrören är väldigt sotiga. Har ingen tomgång varm. Vid kallstart har den tomgång men missar lite uppåt 2500 varv. Har gått 20000mil. Glömde kolla bränsletrycket i icarsoften. Får tillbaka den på tors. Stiften kollade jag idag. Alla såg rätt lika ut så läckande spridare utesluter jag. Är högtryckspumpen mest troligt? Byter ju hellre den än den i tanken iaf. Måste ny pump registreras i ECU?
av Ingoberra
#1554202
20230908_192641.jpg
20230908_192641.jpg (2.49 MiB) Visad 2259 gånger
5.8 bar i fuelrailen kan väl inte stämma. Då skulle väl inte bilen gå å starta ens. Tryckgivare å högtryckspump beställt. Byter givarn först å ser om det räcker. Isf skickas pumpen tillbaka.
av Ingoberra
#1554668
Då var kärran fixad. Började med givarbyte utan förändring. Sen pumpen som suttit där sen ny å lite över 20000 mil. Ingen rolig arbetsställning då den sitter i bakkant av motorn, lite mör i svanken vart jag allt. Sen hade den bra värden i icarsoften. Ledtrådar om du har dålig pump. På lite högre varv hade den ett missljud som lät som ett stort ventilspel, som troligtvis kom ifrån den otäta pumpen. Å med ny pump hörs spridarna mycket tydligt.

Jag har inget säkert svar på din fr&ari[…]

Får hoppas batterierna håller län[…]

Heltäckningsmatta

Jag uppfattar att frågan rör att starta[…]