Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne65
#1552442
Hej!
Jag har precis köpt en V40 Cross Country årsmodell 2018. Måste få tag på vinterdäck som passar. Så den korta frågan blir om däck till ”vanliga” V40 passar även V40 CC?
Mvh Janne
Användarvisningsbild
av svergie2
#1552447
Killgissar på att nav och bultcirkel är samma, däremot kan det säkert se lite tokigt ut eftersom CC är lite höjd, brukar ju vara högre profil på cc-däcken för att fylla ut hjulhusen lite.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Janne65
#1552558
Så kan det ju vara. Men fälgarna är det väl ingen skillnad på? Tänker om man köper schyssta fälgar med sämre däck och lägger på nya?
Mvh Janne
av S65D
#1552587
Janne65 skrev: tor 24 aug 2023, 06:37 Så kan det ju vara. Men fälgarna är det väl ingen skillnad på? Tänker om man köper schyssta fälgar med sämre däck och lägger på nya?
Mvh Janne
Det gjorde jag, fungerar utmärkt.
av hullan
#1552676
Det är samma.

Det jag många gånger ser i blocket-annonser är att många bara tittar på ET, nav och bultcirkel och skriver därför att många Volvo-fälgar som har 5/108 med 63,4 även passar V40.

V40 har pinnbultar i navet (för att det är en ford-plattform?) och själva skruvhålen där muttrarna ska sitta är helt annorlunda.

alla mått från en V70/V60 ser ut att stämma men du kommer inte att kunna gänga på muttrarna ordentligt.

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]